vrijdag 23 maart 2018

Verkiezingsuitslag

Afgelopen woensdag (21-03) kwamen de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 tot een eind. Dagenlang zijn leden van D66 Texel de straat opgegaan om in gesprek te gaan met u en te flyeren. Ook stonden we meerdere keren op de markt. Dit was een groot succes. Deze succesvolle campagne-activiteiten hebben ontzettend veel energie gegeven.

Desalniettemin was de uitslag niet waar wij op hadden gehoopt. Het zou niet eerlijk zijn om te zeggen dat we niet gehoopt hadden op die tweede zetel. Het is zuur dat we die niet gehaald hebben. De kiezer heeft gesproken, en de kiezer heeft altijd gelijk. Onze felicitaties gaan vanzelfsprekend uit naar GroenLinks, CDA en Texels Belang!

We hebben meer dan 600 stemmen gehaald, en we hebben op eigen kracht een zetel. Meer dan 600 mensen hebben hun stem aan ons gegeven en vertrouwen erop dat wij die stem gaan waarmaken. Wij zullen deze mensen niet teleurstellen. De fractie is tot op het bot gemotiveerd zo veel mogelijk voor elkaar te gaan krijgen. Uw stem voor D66 Texel gaat niet verloren! D66 zal altijd constructief blijven, maar schuwt een stevig geluid niet.

Vóór een duurzaam eiland, goede zorg, goed onderwijs en goed wonen.

Bedankt voor het vertrouwen.

Jeffrey Eelman